Taxiservice

Sådan får vi bedre taxi-service i landdistrikterne

23-08-2018 | Tekst: Nikolas Németh | nn@taxi.dk

En af deltagerne i Dansk Taxi Råds Taxipanel, der består af repræsentanter fra taxibranchen, som i kort form reflekterer over forskellige temaer, er Morten Noesgaard, Dantaxi Nykøbing Mors. Morten mener ganske enkelt, at service skal gennemsyre alt.

En af mine kunder sagde engang: ”Man kan finde en positiv vinkel på alt”, og det synes jeg er så rigtig sagt. Jeg mener, at vi landtaxier skal lade serviceindstilling styre alt, hvad vi foretager os, når vi er på arbejde. Og vi skal ikke altid gøre service op i penge. Lad mig nævne nogle konkrete eksempler: 1) Jeg kører i elbil, og det mener jeg er med til at understøtte mine erhvervskunders miljøarbejde og -regnskaber. Jeg har flere gange forsynet erhvervskunder med materiale om vores grønne taxitransport. 2) Særligt på det vestlige Mors oplever jeg, at ældre kunder sætter pris på, at jeg taler med dem på den lokale dialekt morsingbomål. Det samme gælder hjemvendte lokale, som jeg henter ved toge, rutebiler eller lufthavne. 3) Jeg åbner altid bagagerummet, når kunder har stor bagage med. 4) Jeg giver mig altid tid til at snakke og give lidt af mig selv, når jeg oplever, at det er relevant i kundemødet. Mange kunder bliver transporteret til eller fra sygehus eller læge og har problemer. De kan have behov for jordnær og forstående samtale. 4) Jeg giver altid erhvervskunder hånden ved endt tur. Det signalerer respekt og nærvær og er efter min mening en del af takt og tone i taxikørsel.

Vi er tre brødre, som alle kører taxi på Mors. En af vores kunder er en ældre dame, der altid omtaler os som ”en af mine drenge”. Det er altid en glæde at blive omtalt på den måde.

Læs flere bud på god taxiservice i næste udgang af TAXI, der udkommer til september



Relaterede Nyheder5

Læs også

Tidligere transportminister afventer sag mod Uber
Magnus Heunicke (S) har stillet to paragraf 20. spørgsmål til justitsministeren
Læs mere
Sagskomplekset mod Ubers chauffører intensiveres
Flere end 1.500 sager mod Uber-chauffører skal nu vurderes af anklagemyndigheden efter højesteretsdomme
Læs mere
Pirattaxi skal betale 50.000 kr. i bøde
Skærpet bødestraf taget i brug
Læs mere

Kontakt
Dansk Taxi Råds administration 
Valhøjs Allé 126  
2610 Rødovre

Tlf.: 38 77 78 90  
Fax: 38 71 78 91 
E-mail: dtr@taxi.dk

Følg os
 

Tilmeld nyhedsbrev


Accepter cookies

taxi.dk bruger cookies til statistik og for at forbedre brugeroplevelsen på sitet.

Klikker du på et link på vores website, accepterer du samtidig cookies fra taxi.dk

Accepter